Krivica tako uobičajeno korišćena u našem društvu za manipulaciju i kažnjavanje, manifestuje se kroz raznolikost ekspresija kao što su kajanje, samogrdnja, mazohizam i čitavu lestvicu simptoma požrtvovanja. Nesvesna krivica rezultuje u psihosomatskim bolestima, sklonostima ka nezgodama i suicidalnog ponašanja. Mnogi ljudi se naporno bore kroz čitav život, dok drugi pokušavaju očajnički da pobegnu kroz amoralnost negirajući krivicu sveukupno.
Dominacija krivice daje preokupiranost "grehom", neopraštajućim emotivnim stavom često se eksploatiše u demagogiji religije, koja se koristi za prinudu i kontrolu. Takvi trgovci "grehom/spasenjem", opsednuti kaznom se verovatno ili otvoreno izražavaju kroz svoju krivicu ili je projektuju na druge.
Supkulture ispoljavajući devijaciju u samobičevanju, često manifestuju druge odomaćene forme nasilja kao što je javno ritualno ubijanje životinja. Krivica izaziva bes i ubijanje je često njeno izražavanje. Temeljna kazna je primer kako ubijanje nagrađuje populaciju vođenu krivicom. Naše neoprastajuće američko društvo na primer, stavlja na stub srama u medijima i novinama svaku žrtvu i meri kažnjavanje koje nikada nije pokazalo da ima zadržavajuću i ispravljajuću vrednost.
Energetski nivo - 30
Bog se vidi kao - Osvetoljubiv
Život se vidi kao - Zlo
Emocija - Okrivljavanje
Proces - Destrukcija
(iz Mape svesnosti)
Odlomak iz knjige- David R. Hawkins: Power vs. Force, an Anatomy of Consciousness,
Energy Level 30: Guilt
Guilt, so commonly used in our society to manipulate and
punish, manifests itself in a variety of expressions, such as
remorse, self-recrimination, masochism, and the whole gamut
of symptoms of victimhood. Unconscious Guilt results in
psychosomatic disease, accident-proneness, and suicidal
behaviors. Many people struggle with Guilt their entire lives,
while others desperately attempt escape by amorally denying
Guilt altogether.
Guilt-domination results in a preoccupation with “sin,” an
unforgiving emotional attitude frequently exploited by
religious demagogues, who use it for coercion and control.
Such “sin-and-salvation” merchants, obsessed with punishment, are likely either acting out their own guilt, or
projecting it on to others.
Subcultures displaying the aberration of self-flagellation often
manifest other endemic forms of cruelty, such as the public,
ritual killing of humans or animals. Guilt provokes rage, and
killing frequently is its expression. Capital punishment is an
example of how killing gratifies a Guilt-ridden populace. Our
unforgiving American society, for instance, pillories its
victims in the press and metes out punishments that have
never been demonstrated to have any deterrent or corrective
effect.
Нема коментара:
Постави коментар